Officiële opening padelbanen
Gisteren - 13:53
Na hard werken, veel overleggen en regelen was het zondag 21 juni zover: de nieuwe padelbanen zijn officiëel geopend!
Ondanks het warme weer waren er ruim 70 belangstellenden aanwezig: leden, hun partners, buren, collega sportverenigingen, sponsoren en wethouder Johan van Gerwen. Bedankt voor jullie betrokkenheid!
Onze voorzitter, Brenda van Waes, sprak lovende woorden over het werk dat is verzet en het resultaat. Zij benadrukt hoe trots en dankbaar zij zich voelt. Dat ziet niet alleen op het eindresultaat, maar ook op de weg hier naartoe. We bedanken alle vrijwilligers, sponsoren en betrokken ondernemers! In het bijzonder zijn Marcel den Otter en Paul Schoenmakers bedankt. Zij hebben de hele vergunningsprocedure en de uitbreiding begeleidt en gecoördineert, zowel fysiek als financieel. Natuurlijk samen met een groot team vrijwilligers.
Ook wethouder Johan van Gerwen sprak zijn bewondering uit voor hetgeen we hebben bereikt en hoe onze vereniging zich ontwikkeld heeft. Hij heeft het nieuwe gedeelte officiëel geopend.
We kijken met veel vertrouwen naar de toekomst. Een toekomst waarin onze vereniging groeit, blijft verbinden en blijft vernieuwen.
Deze dag zou ook de finaledag zijn geweest van onze Clubkampioenschappen. Helaas mocht dat geen doorgang vinden door de weersomstandigheden en beperkte mogelijkheden voor herplannen. Dat is voor iedereen enorm balen. De inzet van de commissie is er niet minder om geweest. We danken de commissie voor hun bijdrage en de leden voor hun deelname.
Laat onze prachtige vereniging een plek zijn voor plezier, sportiviteit en gezellig samenzijn.
Daar proosten we op!
Toi, bedankt voor de foto's!
Het was een prachtige dag, niet alleen qua weer maar dit is een bijzonder moment voor onze vereniging én voor Meierijstad. Samen hebben we deze mijlpaal gevierd: de officiële opening van maar liefst vijf nieuwe padelbanen. Daarmee zijn we gegroeid naar een bruisende vereniging met in totaal tien padelbanen en acht tennisbanen. Een resultaat waar we met z’n allen ontzettend trots op mogen zijn.
Deze dag zou ook de finaledag zijn geweest van onze Clubkampioenschappen. Helaas mocht dat geen doorgang vinden door de weersomstandigheden en beperkte mogelijkheden voor herplannen. Dat is voor iedereen enorm balen. De inzet van de commissie is er niet minder om geweest. We danken de commissie voor hun bijdrage en de leden voor hun deelname.
Het park ligt er fantastisch bij. Mooie, uitnodigende banen, klaar voor sportieve ontmoetingen.
In 2021 zijn de eerste 2 padelbanen aangelegd, vervolgens in 2023 nog eens 2 banen. We merkten dat het erg druk was op de padelbanen, waardoor in 2025 een nieuw plan werd samengesteld. Een plan, waar we onze leden uitgebreid bij betrokken hebben zodat we een koers zijn gaan varen die gedragen wordt door de leden.
Er volgden vele overleggen, telefoontjes en diverse onderzoeken werden verricht. Deze grondige voorbereiding heeft geleid tot een positief besluit van de gemeente Meierijstad op onze aanvraag, waarop de tijdelijke ledenstop is opgeheven.
Alles wat we doen, doen we voor de leden, maar vooral ook met de leden: vele dagen, avonden, weekenden van hard werken, overleg na overleg. Over alle details is nagedacht; de ligging van de banen (voldoende uitloop, in lijn met het geheel, passend binnen de vrijkomende ruimte), terras en zitplekken, groenvoorziening, camera’s, opslag, aansluitingen en zelfs een nieuwe fietsenstalling. En ook allemaal in perfectie uitgevoerd!
Zonder de inzet van onze vrijwilligers was de realisatie, binnen het gestelde budget, nooit gelukt. Als ode aan jullie hebben we bord geplaatst ‘Hopbel doet park’. Maar we kunnen jullie niet genoeg bedanken! Hopbel doet!
Maar ook een groot dankwoord aan onze sponsoren en betrokken bedrijven. Dankzij jullie steun, vertrouwen en vakmanschap ligt hier nu een accommodatie van topkwaliteit. Mensen die hun tijd en energie hebben gegeven om dit mogelijk te maken.
Dat we hier nu staat is dus het resultaat van de enorme inzet van onze vrijwilligers, sponsoren en betrokken ondernemers! Zij ontvingen daarvoor een warm applaus!
Naast dat deze uitbreiding een enorme toevoeging is voor onze vereniging zien we ook dat het een aanwinst is voor Meierijstad. Sport verbindt, het brengt mensen samen. In een tijd waarin individualisering toeneemt, is het juist hier — op de vereniging — waar we elkaar vinden. Waar we samenwerken, elkaar helpen en successen vieren. Net zoals bij deze opening!
Met tien padelbanen en acht tennisbanen bieden we inwoners van Meierijstad (en daarbuiten) volop mogelijkheden om tennis en padel te spelen. Padel is ook laagdrempelig; mensen die misschien nooit eerder een racket in handen hebben gehad, of die zich minder snel aangesproken voelden door traditionele verenigingssporten, vinden via padel hun weg naar ons park. Zo hebben we dit jaar voor het eerst clubkampioenschappen jeugd padel gehouden. Het verrijkt onze vereniging, zonder onze mooie tradities en identiteit uit het oog te verliezen.
Op het moment hebben we 990 leden en er moeten nog enkele aanmeldingen verwerkt worden, dus we verwachten elk moment het 1.000ste lid te verwelkomen.
Een bijzonder woord van dank aan onze wethouder sport, Johan van Gerwen. De betrokkenheid en steun van de gemeente laten zien dat zij het belang zien van sportverenigingen voor de leefbaarheid en vitaliteit van onze gemeenschap.
Proost! Op een mooie toekomst!
Nieuwscategorieën